Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

God kamp tross tap

Juniorene tapte 0-2 mot Lillestrøm i LSK-hallen onsdag. Valdrisene gjorde en god kamp, men måtte spille i syttifem minutter med en mann mindre på banen.

Det var bare gått femten minutter av kampen på Lillestrøm da Bjørnar Sæthershagen fikk se det røde kortet.  Utvisningen var ifølge lagleder Olav Martin Belgum svært hardt idømt. På den følgende straffen gikk hjemmelaget opp til 1-0, og denne stillingen holdt seg helt til på overtid, da romerikingene gjorde sitt andre mål.

For Valdres var kampen et sjumilssteg framover i forhold til den pinlige affæren hjemme mot Østsiden. Belgum forteller at valdrisene spilte god fotball og i perioder presset LSK bakover. Vi hadde også scoringssjanser, men ballen ruller ikke helt vår vei for øyeblikket.

Etter det sjette strake tapet på rad begynner nå situasjonen å bli prekær med tanke på å unngå nedrykk. Men greier laget å mobilisere den samme innsatsen i kampene framover, kan omslaget og poengene fort komme.