Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Vinn eller forsvinn for interkretslaget

Valdres ligger nå på tolvte plass på tabellen med 18 poeng. Det er seks poeng opp til Fredrikstad og Bærum på "trygg" plass. Det bør derfor bli tre poeng mot nestjumbo Østsiden om våre gutter ikke skal bli akterutseilt under streken. I vårkampen i Fredrikstad greide Valdres å dra i land en fin 3-1 seier.

To viktige spillere har blitt borte siden den tid: Joar Hoberg har begynt på militærtjeneste, mens Henrik Fossholt har flyttet til Oslo og meldt overgang til tredjedivisjonsklubben Holmen.

Trener Audun Magnus Bakken er enig i at kampen er viktig med tanke på å overleve i interkretsserien. Men Bakken mener det er like vanskelig å møte lagene i bunnen av tabellen som de lenger opp. Disse lagene har alt å vinne, og spillere uten press. Ellers mener Bakken at Valdres nå har greid å stabilisere forsvaret og midtbanen etter at det en periode ble mye omskiftinger og vel mange mål i mot.

Valdres stiller med denne startelleveren mot Østsiden:

K. Bakken

M. Belgum, B. Sætershagen, J. Volden, J.C. Fjelltun