Manuel Hervas blir ikke ny trener

Manuel Hervas har takket nei til å ta over som hovedtrener for Valdres FK etter Ole Skouboe. Årsaken er at han ønsker å fortsette spillerkarrieren.

Hervas har denne sesongen fungert som assistenttrener under Ole Skouboe, og gjort sakene sine såpass bra at han ble tilbudt jobben som hovedtrener når Skouboe gir seg. Etter å ha tenkt over saken en stund har Hervas nå altså valgt å takke nei. Årsaken er at spanjolen ønsker å fortsette som spiller enda noen år, og fortrinnsvis på et høyere nivå enn andre divisjon. Hervas er 28 år og synes ennå han har mye ugjort på fotballbanen. Dermed må Valdres FK fortsette jakten på ny hovedtrener, og Jan Tore Vik forsikrer at jakten allerede er i gang.

Manuel Hervas er forøvrig under kontrakt med Valdres FK til ut sesongen 2014.

Vi har mottatt følgende melding fra Hervas;

¨After a period of doubts and a lot of thinking, I am already in the position to inform my last decision. I have decided to say NO to the offer that the club (Valdres FK) has made me.

There is not a big story behind this decision, the reason is simply one: My career as a player has still importants chapters to complete and I want to focus my future on that way right now.

I take this opportunity to also say how grateful I am of the way the whole Valdres (Club and Region) has treated me and made me feel like part of them¨.

SIMPLY UNFORGETTABLE.

In Fagernes, 27th of August 2013 MANU HERVÁS