Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Vanskelige bortekamper for senior og junior

Juniorene møter Skeid borte, mens A-laget tar turen til Larvik for å spille den utsatte kampen mot Fram på onsdag. Trener Skouboe stiller med nye folk på benken for denne tredje bortekampen på rad. Fortsetter Pachu & Co å score mål?

Dette laget starter mot Fram Larvik:  Gonzalo Gutierrez Meson, Robert Rabben,
Manu Hervas, Stig Ørjan Karenstuen, Joakim Wiik, Ardijan Fera, Alonso Gonzales,
Mahmoud "Mac" Laham, Pachu Gutierrez, Kalle Neale og Simen Høglien.

På benken: Tomas Varpestuen, Thomas
Brekken, Anders Ellingseter,Lars-Fredrik Brateng og Erik Holmen.

Erik Holmen er 18 år, og for første gang aktuell i A-lags sammenheng. Trener Ole Skouboe karakteriserer Holmen som "en spændene og talentfuld juniorspiller af egen avl, som vi gerne vil se i større sammenhæng". Han vil også trene med A-laget i tiden fremover.

Erik.JPG

Erik Holmen

En annen nykommer er Anders Ellingseter, som kommer fra Molde og har spilt juniorfotball der. Han har bodd flere år i Oslo, der han blant annet har spilt andredivisjonsfotball for Korsvoll.  Skouboe mener Ellingseter er en rutinert og god spiller som jobber seriøst og som de siste ukene har vist utmerkede kvaliteter på treningsfeltet. Spillerlisensen er nå i orden, og dermed blir det i første omgang en plass på benken for Ellingseter.

Den siste treningsøkta ble ellers gjennomført på Blåbærmyras brune naturgras, som en forberedelse til det som møter i Larvik. Det rapporteres at fysio Bjørn Rudolf Øygard  jobbet med en del slitne og småskadede spillere på mandag, men at alle nå er opplagte og klare til dyst. Motstander Fram Larvik, som var tippet helt i toppen av avdelingen før seriestart, står med tre uavgjorte og et tap på de første fire kampene. Men, sier Skouboe, det er ikke tvil om at laget er bedre enn det tabellposisjonen tilsier. Det er også grunn til å se opp for ex-Valdres-spiller Christian Bwamy, som vi husker var glimrende for Valdres noen år tilbake. Men lagkaptein Wiik kan forhåpentligvis gi noen tips om hvordan Bwamy kan stoppes...

Juniorene står også ovenfor en svært vanskelig oppgave mot Skeid, som ligger som nummer fire på tabellen. Trener Audun Magnus Bakken rapporterer om en skadefri tropp, bortsett fra Bjørnar Sætershagen, som er syk. Bakken sier at laget går til oppgaven med en offensiv holdning: Det blir ikke blir snakk om å legge seg bakpå for å ro i land ett poeng, laget går for seier på Nordre Åsen kunstgress!

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land