Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Uavgjort i Harstad

Valdres spilte ikke opp mot sitt beste i Harstad i dag, og må på den bakgrunn være fornøyd med 2-2 og ett poeng. Ivan Martinez Gutierrez, bedre kjent som Pachu, scoret begge målene for Valdres.

Valdres tok en tidlig 2-0 ledelse i Harstad. Begge ganger var det Pachu som var frampå med fine scoringer. Den første ble lurt inn under keeper, mens den andre var et skudd gjennom forsvaret. Men hjemmelaget kom sterkt utover i omgangen, og etter det Øyvind Johnsen ville karakterisert som "klabb og babb" i forsvaret, kunne Harstad sette inn 1-2. Utligningen kom på straffe etter at ex-valdris Edmund Chappey ble lagt ned i feltet.

Harstad startet også andre omgang best, men kampen jevnet seg ut etterhvert. Keeper Gonzalo gjorde et par super-redninger som holdt Valdres inne i kampen, men heller ikke Valdres var uten muligheter. Men flere scoringer ble det ikke, og valdrisene var nok bedre fornøyd med ett poeng denne gangen enn mot Nybergsund forrige helg.

Laget virket noe slitent i dag, kanskje etter den lange reisa nordover. Rapportene sier at Thomas Brekken gjorde en god debut på høgre back, og at Gonzalo og Pachu var viktige i hver sin ende av banen.  Trener Skouboe hadde bare tre spillere på benken, men det ble ikke bruk for å gjøre noen bytter undervegs.

Nå gjelder det for Valdres å lade batteriene, for alt på onsdag venter en vanskelig bortekamp mot Fram Larvik.