Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land
Ola Bordewich Strøm: 3 mål

Også damene vant!

Damelaget rundet av ei fantastisk uke for Valdres FK ved å slå Kolbotn 2 med 3-1 på Blåbærmyra i dag. De hjemvendte Bali-farerne Anita Strand og Anja Kampen Hamre var sentrale for Valdres, ved siden av målscorer Øyfrid Sørumshaugen.

Anita Strand og Anja Kampen Hamre spilte sin første andredivisjonskamp for Valdres denne sesongen, etter å ha kommet tilbake fra studieopphold på Bali. Det tok ikke mer enn fem minutt før Strand hadde satt ballen i mål, etter et langt framspill fra nettopp Kampen Hamre. Resten av første omgang var sjansefattig og med mange feilpasninger. Ofte ble ballen måkt framover mot Anita Strand, som ble pakket godt inn av Kolbotn-forsvaret. Feilprosenten på pasningene var stor, men på den annen side hadde ikke Valdres-forsvaret noen problem med å holde unna for Kolbotn.

DSC_1825.JPG

God kamp i forsvar: Jorid Bøe Bergsbakken

Trenerne Buene og Rabben hadde gitt  jentene beskjed om å utnytte kantene bedre i andre omgang og forsøke å variere angrepsspillet mer. Men det var gjestene som åpnet  omgangen best med to store sjanser. Keeper Bjørgan og forsvaret greide å rydde opp, og isteden var det Valdres som økte til 2-0 etter 54 minutter. Anita Strand spilte Øyfrid Sørumshaugen fint fri, og Øyfrid feide ballen i mål. Valdres fortsatte med godt angrepsspill, og ti minutter senere kom Anita Strand fri inne i feltet og satte inn 3-0. Valdrisene hadde god kontroll resten av kampen, men greide likevel ikke å hindre gjestene i å få et trøstemål etter 90 minutter.

DSC_1946.JPG

Buene og Rabben styrte laget med stor suksess.

Kampen i dag var uten tvil årsbeste for Valdres-jentene. Dersom spillet fortsetter som i andre omgang i dag, tror vi det blir mange poeng framover.

Startoppstilling: Hanne Bjørgan, Nana Niyonzima, Gine Lundstein, Jorid Bøe Bergsbakken, Marte Rabben, Anita Strand, Monica Strand, Mariann Nereng Berg, Anja Kampen Hamre, Øyfrid Sørumshaugen og Iren Neståker Aastad