Vetle Gulowsen tilbake på Blåbærmyra (- men for Frigg!)

Tidligere Valdres-spiller Vetle Gulowsen vender lørdag tilbake til Blåbærmyra. Mandalsgutten, som var en klippe i Valdres-forsvaret i tre sesonger, spiller nå for Frigg Oslo. Bildet: Gulowsen (øverst) og Frigg jubler for scoring mot Vålerenga i cupen (foto Torstein Vegheim/Bård Kristian Bøe)

Det var i de tre sesongene 2008 til 2010 at Gulowsen spilte for Valdres. Sørlendingen ble så populær blant valdrisene at han fikk egen sang av supporterklubbeb Drageberget. Etter den tid har han prøvd seg i Bryne i Adeccoligaen, men er nå tilbake i hovedstaden og Frigg. Han har avsluttet utdannelsen og jobber nå som lærer på Majorstua.

Vetle har god kontakt med Valdres, blant annet fordi han benyttet oppholdet her til å skaffe seg kjæreste fra dalen. I høgtider som jul og påske kan en derfor risikere å treffe Gulowsen på Fagernes. Han følger dessuten godt med på nettsidene til Valdres FK og i lokalavisene. - Men hva med kampen lørdag, Vetle?

- Det blir nok litt spesielt å komme tilbake til Blåbærmyra, men jeg regner med at så snart dommeren blåser i gang kampen så er det glemt. Gulowsen avslører at han har hatt noen ekstra samtaler med treneren i løpet av uka. - Vi kommer nok til å prioritere det defensive, sier han, det blir viktig å ha nok folk bak ballen. Jeg regner med at Valdres kommer til å styre spillet mye, men kanskje kan vi få noen sjanser på kontringer og dødballer.  Det er små marginer i andre divisjon, og det skal lite til før kampen vipper den ene eller andre veien. Frigg har forøvrig åpnet sesongen godt, og imponerte med 5-1 over Nybergsund sist helg.

_MG_3452web.jpg

Vetle Gulowsen i "riktig" drakt.

Valdres kommer til å starte med det samme laget som i serieåpningen mot Alta. Thomas Morgan er nå tilbake i England, og dermed uaktuell til kampen. Trener Skouboe rapporterer om god stemning i laget, og at en tar med seg de gode spillemessige prestasjonene fra oppgjøret mot Birkebeineren inn i kampen.

Startoppstilling: Gonzalo Gutierrez, Joakim Wiik, Stig Karenstuen, Manuel Hervas, Robert Rabben, "Pachu" Gutierrez, "Mac" Laham, Alonso Sanchez Gonzalez, Ardjan Fera, Simen Høglien og Kalle Neale.

Kampen starter kl. 16.00 og det er meldt godt vær på Blåbærmyra (!)