Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Straffedrama på Blåbærmyra

Juniorene er videre i cupen - men bare såvidt. Alle ni (!) utespillerne måtte ta straffe for å sikre avansement mot et hardt kjempende raufosslag.

Valdres - Raufoss 8-7 (2-2 etter ordinær tid)

Det hadde bare gått et par minutter på Blåbærmyra før gjestene tok ledelsen på straffe. Etterhvert skaffet Valdres seg et lite overtak, og Joar Hoberg headet inn utligningen etter corner midtvegs i omgangen. Valdres kom til en del sjanser etter dette, nærmest var Andreas Dyve med et frispark fra tjue meter som smalt i krysset.

Andre omgang var svak for Valdres sin del. Raufoss fikk ha ballen altfor mye, men uten at totningen greide å skape mange sjanser. Etter 15 minutter fikk Raufoss frispark fra 16-meteren; ballen skrudde over keeper og inn i lengste hjørne. Dermed 1-2. Valdres greide imidletid å komme tilbake: Det var Jon Fossholt som gikk opp etter corer og headet ballen vakkert i mål. Resten av omgangen skjedde det lite, og det samme kan sies om ekstraomgangene på 2x5. Det mest dramatiske som skjedde var at Thomas Hilmen fikk direkte rødt kort etter å ha sparket ned en motspiller.

DSC_1078.JPG

Straffe-helter:Ådne Mogstad og Rune Aleksander Østgård

Dermed måtte det altså straffer til. Valdre fikk fire "matchballer", men bare Ådne Mogstad greide å sette ballen i mål. Dermed var det han og dagens keeper, Rune Aleksander Østgård, som ble de to store heltene for Valdres.

Det var alt i alt en skuffende kamp Valdres leverte i dag, mot et Raufoss-lag som til daglig
spiller på nivået under. Intensiteten ble for lav og det samme med presisjonen. Laget må opp på et annet nivå dersom det skal bli poeng mot Østsiden i neste interkretskamp.

Startoppstilling: Østgård, Belgum, Hoberg, H. Fossholt, Djupedal, Hagadokken, Strandbråten, Rundsveen, J. Fossholt, Dyve og Brateng.