Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Knepent tap i årets siste treningskamp

Valdres hadde god defensiv kontroll i den siste treningsøkta før alvoret starter. Framover var det derimot mindre å glede seg over, noe som gjorde at det ble 0-1 mot Eivind Kampens Kjelsås. Thomas Morgan (bildet) gjorde come-back for Valdres.

Valdres var det beste laget i første omgang. Kjelsås skapte ikke en eneste sjanse de første 45, mens Valdres hadde et par brukbare muligheter. Nærmest var Joakim Wiik helt på slutten av omgangen, da han satte ballen utenfor fra skrått hold etter å ha blitt spilt fint fri av Pachu. Spanjolen var forøvrig den som skapte det meste framover for Valdres i første omgang.

Ved halvtid ble Pachu og Ardjan Fera byttet ut (noe som var avtalt på forhånd) og inn kom Desmond Chappy og Thomas Morgan. Morgan har til alles overraskelse meldt seg til tjeneste igjen ettersom skoleåret i England nærmer seg slutten. Han blir med de første kampene, før det blir en tur over igjen for eksamen. Deretter venter et lengre opphold i Norge og Valdres. Helt klart en fin forsterkning!

I andre omgang kom Kjelsås bedre med og kampen var jevn spillemessig. Valdres skapte lite framover; nærmest var Desmond Chappy etter noen elegante finter på venstresida. Kjelsås på sin side skapte to sjanser, og scoret på den ene. Etter å ha vunnet ballen på midtbanen ble den slått fram og en Kjelsås-spiller kom alene igjennom, rundet Gonzalo og la ballen i mål. Stort mer skjedde ikke, dermed 1-0 til oslolaget.

DSC_0250.JPG

"Mac" Laham gjør en god jobb på midtbana til Valdres.

For Valdres var det positivt at forsvarsfireren med Wiik, Karenstuen, Hervas og Rabben fungerte godt. Laget viste også mye bra spill, spesielt i første omgang. Men det bør skapes flere sjanser dersom det skal bli poeng mot Alta på søndag.

Bare Kristian Tuv manglet i troppen i dag. Tuv er nylig operert for menisk, og er neppe spilleklar før i slutten av mai. Startoppstilling: Gonzalo, Wiig, Karenstuen, Hervas, Rabben, Fera, Alonso, Laham, Pachu, Neale, Høglien.