Jentene fikk en leksjon på Kongsvinger

Valdres J 19 spilte onsdag cup-kvalifisering mot Kongsvinger på Gjemselunden. Det hjalp lite at Øyfrid Sørumshaugen scoret for Valdres, ettersom hjemmelaget satte inn ni den andre veien.

Valdres-jentene vant første kvalifiseringskamp 2-0 mot Brumunddal, men det var en helt annen motstand laget møtte i kveld. Kongsvingerlaget er stort sett identisk med laget som skal spille i første divisjon denne sesongen. Det stod 4-0 til pause, mens Øyfrid Sørumshaugen greide å redusere etter corner i andre omgang. Mot slutten av kampen rant likevel målene inn, slik at det stod 9-1 da dommeren blåste av kampen. -Lærerikt, var trener Ove Rabbens kommentar. - Vi fikk god anledning til å trene defensiv organisering i denne kampen.

oyfridsorumshaugen.jpg

Målscorer: Øyfrid Sørumshaugen

Nå kan det likevel hende at Valdres går videre til første ordinære runde av NM. Det skjer dersom Kongsvinger slår Brumunddal, noe som er svært sannsynlig.

Damelaget til Valdres FK, som i stor grad kommer til å være identisk med J 19, starter serien mot Fart 2 på Blåbærmyra kommende mandag. Det er nå klart at Solveig Bakken og Mayliss Fredriksen, to av lagets nøkkelspillere i fjor, har meldt overgang til nettopp Fart. To andre nøkkelspillere, Anita Strand og Anja Kampen Hamre, er ventet tilbake fra Bali i mai/juni. Dermed er det et svært ungdommelig mannskap Valdres kommer til å stille i starten av årets sesong. Gjennomsnittsalderen på den sannsynlige startelleveren vil ifølge Rabben være under 17 år!

J 19 laget er ellers satt opp i 4. divisjon damer. -Vi oppfordrer spillere som Ikke nødvendigvis ønsker å satse så mye, men trene en gang i uka og ellers være aktuell for J19/4.div. om å ta kontakt, avslutter Rabben.