Interkrets og cup på onsdag

Juniorene har gått på tre strake tap etter seieren mot Ullensaker/Kisa i sesongåpningen. Tapene har imidlertid kommet mot sterke motstandere, og ifølge rapportene var Valdres fullt på høyde spillemessig mot Oppsal, selv om det ble 3-0 tap. Denne gangen er det Bærum som venter, et lag som ligger på tiendeplass på tabellen med fem poeng etter fem kamper. Trener Audun Magnus Bakken kommer til å ha samtlige juniorer til disposisjon, også de som tilhører A-stallen. Det er ventet at laget prøver på nye formasjoner denne gangen i et forsøk på å øke poengfangsten.

Hos seniorene er Kalle Neale plaget av smerter i lysken, og starter derfor på benken. Han erstattes av Thomas Morgan i startoppstillingen. Forøvrig er laget det samme som åpnet mot Alta.

Valdres har ellers dårlige erfaringer med Birkebeineren, etter to stygge tap i fjor. Trener Skouboe er klar over at kontringer er et av lagets viktigste våpen, og satser på å demme opp for dette. Han sier at laget er ved godt mot til tross for 1-4 mot Alta søndag. Det var mye å glede seg over på Blåbærmyra, og spillemessig synes Skouboe at laget var minst på høyde med finnmarkingene. "De positive, spillemæssige takter skal vi tage med os til kampen mot Birkebeineren. Jeg håber naturligvis på at vi kan kvalificere os til næste runde i cup'en med chance for en hjemmekamp mod et tippeliga-lag."

Det håper vi også. Kampen begynner klokken 18.00.