Kvartett skal lede damelaget

Morten Buene og Ove Rabben (bildet) får hovedansvaret for årets damelag. I tillegg er Jan Tore Vik og Alonzo Gonzalez med i trenerteamet.

Som kjent har Ole Andres Ulven takket nei til å fortsette arbeidet som trener for damelaget. Det har tatt noe tid å få nye trenere på plass, men når det først skjedde ble resultatet en mannsterk gjeng. Ove Rabben og Morten Buene har tatt på seg hovedansvaret, og vil dele på å følge laget under kamper og treninger. I tillegg kommer Alonso Gonzales inn ved behov og Jan Tore Vik tar hånd om den fysiske treningen. Dermed tyder alt på at klubben har fått på plass et godt kvalifisert trenerteam for sesongen.

Damestallen er derimot ikke like "mannsterk" som i fjor. Foreløpig ser det ut til at flere av nøkkelspillerne fra sesongen 2012 - av ulike årsaker - ikke blir med i år. Anita Strand, lagets toppscorer, er på Bali og studerer, og det samme er Anja Kampen Hamre. Disse skal likevel etter planen vende hjem i løpet av våren og vil med det forsterke laget vesentlig. Stallen som helhet er nok likevel noe tynn og kanskje ikke av samme kvalitet som i fjor. Trenerne tror derfor at det kan bli en hard kamp for å berge plassen i andre divisjon.

Årets sesong starter mot Fart 2 på Blåbærmyra 15. april.

DSC_0858.JPG

Flere av de etablerte spillerne blir trolig ikke med i år, men keeper Hanne Bjørgan er klar for ny innsats mellom stengene.