Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Intern batalje på myra

Lørdag ble det spilt treningskamp mellom Junior 2 og G16 på Blåbærmyra. På en så godt som snøfri bane, fikk begge lag en viktig gjennomkjøring.

G16 tok ledelsen på straffespark ved Vegard Opheim, etter at et skudd ble blokkert med hånda. Juniorkeeper Simen Kjellgreen går til riktig side, men skuddet snek seg under ham og i mål. Midtveis i omgangen var det klart for utligning. A-spiller og 95-årgang Lars Fredrik Brateng fikk tid og rom til å sikte fra drøye 16 meter. Skuddet fikk en liten retningsforandring og guttekeeper Øyvind Hovda måtte slippe en retur der Simen Strandbråten var påpasselig frampå og sørget for at ballen måtte finne veien til nettet. Stillingen holdt seg til pause, noe kjeftamentet (overfor husdommer Odd Erik Holden) hos enkelte juniorspillere trengte.

Andreomgangen fortsatte slik den første var, der juniorene har mye ball og guttelaget ble liggende lavt og jakte brudd. Juniorene tar ledelsen ved Ole Magnus Sørum, etter et flott oppspill fra nevnte Brateng, setter Ole Magnus ballen nydelig i mål fra skrå vinkel. Spillet fortsetter i samme spor og guttelaget ypper seg på overganger, men ballen ville ikke i mål flere ganger for våre yngste. Isteden skal Brateng igjen gjøre seg gjeldende. Et flott angrep avsluttes med at Torjus Kjensrud prikker et innlegg på hodet(!) til Brateng og ballen finner veien til mål. 3-1 ble sluttresultatet.

Alt i alt var dette en meget verdifuil treningsøkt for begge lag, noe juniortrener Manuel Hervas og guttelagstrenerne Ivan "Pachu" Martinez og Joakim Wiik var enige i.

Junior 2:

Simen Kjellgreen, Jostein Hauge Volden - Bjørnar Sæthershagen - Lars Fønhus - Martin Gunderhuset, Ole Magnus Sørum - Kjetil Strandbråten - Kristian Melkild Hovi - Torjus Kjensrud, Lars Fredrik Brateng - Simen Strandbråten

G16

Øyvind Hovda, Eivind Ringen - Bjørn Tore L Gundersen - Marius Sætre - Lars Emil Sætrang, Kasper Dyve - Andreas Nyhagen - Sindre L Bolstad, Joakim Halvorsen - Sergen Gelir - Vegard Opheim     Innbyttere: Jonas Lium, Jonas Hauge, Emil N Holden

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land