Desmond skrev under, jakten på Matos arvtager i gang

Mato Grubisic har bekreftet at han gir seg som spiller. Dermed blir jakten på en ny spiss første prioritet fram mot seriestarten. I tillegg trengs en keeper nr. to. Men Desmond Chappy signerte i dag etter lang tids betenkning.

Mato Grubisic har altså sagt i fra at han gir seg som spiller. Årsaken er mangel på motivasjon til å fortsette. Mato har hatt en spesialavtale med klubben på forvinteren i et forsøk på å finne igjen inspirasjonen fram mot seriestart, men må nå konstatere at det ikke har lykkes. Om Mato skal ha noen annen rolle i klubben er foreløpig ikke klart. Det som er sikkert er at det trengs en ny spiss til å fylle tomrommet etter Mato. Den positive siden av saken er at Matos avgang frigjør en del midler som kan brukes på å hente inn en ny spiss, forhåpentligvis av samme kvalitet som Mato.

DSC_0954.JPG

Klar for klubben er ellers den svenske angrepsspilleren Kalle Neale. Neale er enig med Valdres FK om kontrakt og bare signeringen gjenstår. Svensken blir med på treningsleiren til Sogndal kommende uke. Det blir også gudbrandsdølen Stig Karenstuen.Her er situasjonen at Karenstuen ønsker å spille for Valdres, og Valdres ønsker ham i stallen. Men ennå gjenstår noe arbeid rundt selve kontrakten før en signering er klar.

Desmond Chappy har prøvd seg i forskjellige klubber den siste tiden, blant annet naboene fra Gjøvik. Nå har imidlertid Chappy bestemt seg for å bli i Valdres og signerte ny kontrakt onsdag ettermiddag. Når det gjelder ny keeper så kan daglig leder fortelle at han har et navn "på blokka", men at ingenting foreløpig er avklart.

A- laget kommer til å spille en kamp under oppholdet i Sogndal; Det blir mot Førde (2.div.) fredag kl. 18. Junior 1 spiller mot Sogndal 2 og junior 2 mot Sogndal 3.