Inspirerende inspirasjonskveld

Inspirasjonskvelden for Valdres FK onsdag var godt besøkt og ble på alle vis en vellykket samling. Erik Østli (bildet) holdt et engasjerende foredrag om frivillighet i idretten.

For et grundig referat fra møtet henviser vi ti Egil Heggens reportasje i Avisa Valdres, trolig på lørdag. Vi nøyer oss med en kort gjennomgang av de enkelte  innslagene.

DSC_1504.JPG

Første ute var som seg hør og bør styreleder Kjell Håvard Tuv. Lederen tok for seg den strategiske planlegginga omkring Valdres FK: Hvor er vi, hvor skal vi og hvordan kommer vi dit?

Deretter overtok Mikael Fønhus med en presentasjon av Media- og kommunikasjonsplanen, som kanskje er det dokumentet klubben har kommet lengst i utarbeidelsen av.

DSC_1472.JPG

Erik Østli, heltidsansatt for å arrangere skirenn på Beitostølen, tok deretter for seg frivilligheten i idrettsarbeidet. For den som har hørt Østli før var det ingen overraskelse at Bøler-gutten hadde snakketøyet i orden og fikk fram mange gode poeng.DSC_1480.JPG

Valdres FKs nye trener Leif Tsolis var med gjennom Skype fra sitt tilholdssted på Mallorca. Tsolis ble intervjuet av Mikael Fønhus, og det ble formidlet spørsmål fra salen.  Et spørsmål var hva slags spillestil den nye også treneren stod for. Til dette svarte Tsolis at han som regel legger opp til 4-4-2 og med høgt press. Han ønsker at laget skal ha ballen mye, og at spillerne er løpsvillige. Ellers ville det bli nødvendig å justere opplegget etter hvilken motstander laget møter. Han opplyste ellers at det er avtalt treningskamper mot Raufoss, Asker, VIF 2, Skeid og  Birkebeineren. Et lag fra Adeccoligaen er også aktuelt.  Det er også gode sjanser for at det blir treningsleir på Mallorca i løpet av vinteren! Alt i alt gjorde den nye treneren et meget positivt inntrykk på forsamlingen.

DSC_1492.JPG

Tsolis på Skype

Jan Erik Mathisen ga oss så en innføring i hva Drageberget tror på. Mathisen var eneste taler som ikke brukte projektor og tekst i kveld, noe som var en velkommen avveksling for forsamlingen!

DSC_1497.JPG

Kjell Håvard Tuv avsluttet møtet med en oppsummering samt appell om ekstra innsats i loddsalget. Økonomien i klubben peker oppover, men den er avhengig av et godt resultat i billotteriet. De som ønsker å gjøre en jobb med loddsalg kan ta kontaskt med Kirsti Holmen tlf. 99429544 snarest.