Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

J 19 kretsmestre, damene rykker ned

Ifølge Ove Rabben, som sammen med Morten Buene har hatt treneransvaret for laget, stilte J 19 denne gangen et enda yngre lag enn vanlig. Valdres hadde god kontroll bakover, ifølge Rabben, og burde nok vunnet noe mer etter spill og sjanser. Øyfrid Sørumshaugen scoret 1-0 i første omgang med en lobb over keeper og 2-0 på heading etter corner. Vertene reduserte fem minutter før slutt på et langskudd. Dermed havnet altså KM-titttelen i Valdres for tredje året på rad.

Damelaget, som i stor grad består av de samme spillerne som J 19, må derimot ta turen ned i tredje divisjon. Dette er klart etter at Urædd fra Porsgrunn i helga sikret seg opprykk etter å ha slått Haugar 2-0. Dermed rykker ikke Raufoss opp fra vår avdeling og følgelig må Valdres ned. Det eneste som kan endre situasjonen er om noen lag skulle trekke seg eller ikke kan stille av andre årsaker.

Over Rabben mener at det slett ikke er noen katastrofe med nedrykk for damelaget. Tvert i mot kan det være godt for ungjentene med ett år i tredje divisjon. Det vil være en fin utfordring for jentene å prøve å spille seg direkte opp i andre divisjon igjen, avslutter Rabben.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land