Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2

Årsbeste og hat-trick sikret kontrakten

Valdres kjørte over Strømsgodset 2 på Marienlyst i ettermiddag. Tre mål av Simen Høglien (bildet) avgjorde saken etter at Peter Kovacs først hadde gitt SIF ledelsen.

Strømsgodset 2 - Valdres FK 1-4

Strømsgodset stilte i dag et nokså ungt lag, men anført av stjernespissen Peter Kovacs. Det var også Kovacs som ga hjemmelaget ledelsen etter 28 minutter. Men Simen Høglien utlignet sju minutter sinere: Det var "Pachu" som sendte et skudd i tverrliggeren, og Høglien var på rett plass og satte returen i mål. Valdres hadde muligheten til å øke ledelsen like etter, men keeper reddet straffen fra Alonso Sanchez Gonzalez. Simen Høglien sendte likevel Valdres i føringen helt mot slutten av omgangen, da han ekspederte en stuss fra Dyve i nettet.

Valdres fortsatte andre omgangen på samme måte, og Høglien viste på nytt sin klasse etter 75 minutter. Simen så at SIFs keeper stod langt ute, og lobbet mesterlig ballen i mål fra 20-25 meter. Alonso Sanchez Gonzalez gjorde så godt igjen for straffemissen da han driblet og fintet seg gjennom hele Strømsgodsets forsvar og satte ballen i mål til 1-4.

Ifølge vår utsendte "Plomma" spilte Valdres feiende fin fotball i dag og leverte sesongens klart beste kamp. Dermed kan vi glede oss til "desserten" mot Raufoss på Blåbærmyra neste lørdag, et Raufoss-lag som vi også kommer til å møte  i neste års andredivisjon. Trener Skouboe kan med tilfredshet konstatere at laget hans blir nummer 6, 7 eller 8 i årets serie.

Laget som startet i Drammen:

Meson, Rabben, Karenstuen, Wiik, Brekken, Fera, Gonzalez, Hervas, "Pachu", Dyve og Høglien.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land