Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Treningsleir i Danmark

Både juniorer og A-lag reiser i slutten av februar på treningsleir til Danmark. Med i bagasjen hjem er kanskje også danske fotballspillere.

Det er flere grunner til at årets treningsleir blir lagt til Danmark. For det første er det gunstig økonomisk. Dernest er det tanken å la potensielle danske spillere vise seg fram. Det er allerede klart at èn danske blir med på leiren, men det jobbes med flere aktuelle kandidater. En kan ikke se bort fra at vår danske trener har en finger med i spillet her...

Daglig leder Jan Tore Vik opplyser at klubben har ligget lavt i terrenget med tanke på nye spillere så langt. Dette fordi den økonomiske situasjonen foreløpig er uavklart. Det som er klart er at Desmond Chappy er enig med klubben om ny kontrakt, mens det derimot er mer usikkert med Ardjan Fera. Fera er denne uka på prøvespill i Frigg Oslo, og en regner med en avgjørelse i slutten av uka. Ellers er det flere juniorer som er aktuelle for A-stallen, men her er ingenting avgjort enda.

Når treningsleiren er lagt til et så tidlig tidspunkt som februar, er det bl.a fordi juniorene starter sin interkretsserie alt 14. mars. Dermed er det behov for å kjøre opp formen fram mot serieåpningen. Klubben har tidligere prøvd treningsleire i Spania og Kroatia, men med nokså vekslende hell. I Spania måtte for eksempel flere treninger innstilles pga. snøstorm! Så vi får håpe danskene tar fatt på våren ekstra tidlig i år.