Ren Valdres-finale på Beitostølen

Kaupangers to lag gjorde opp om seieren i dameklassen, mens det i herrefinalen var to valdreslag som stod mot hverandre. Både interkrets-juniorene og andredivisjonslaget til Valdres FK hadde spilt seg fram til finalen på Beitostølen. Det ble en tøff kamp med høg temperatur og tre scoringer.  Bildet: Manuel Hervas kåret til beste utespiller for herrer.

Dameklassen:

16-delsfinaler:

Kaupanger - Valdres 2  4-1

Valdres 1 - Lørenskog 3-2

Kvartfinale:

Kaupanger - Valdres 1 4-3

Det ble en tett og spennende kamp mellom førstedivisjonsjentene til Kaupanger og andredivisjonsjentene til Valdres. Våre jenter matchet Kaupanger godt fysisk, men var kanskje et ørlite hakk bak når det gjaldt samspill. Målene til Valdres ble scoret av May Liss Fredriksen, Gine Lundstein og Nana Niyomzina.

Finale:

Kaupanger 1 - Kaupanger 2    2-1 etter ekstraomganger.

Mari Strandbråten (Valdres FK) ble kåret til turneringens beste keeper.

Herreklassen:

16-delsfinaler:

Fjøra -Valdres junior 1   0-2

Valdres FK 1 - Drammen 2   5-2

Kvartfinaler:

Rødberg - Valdres FK 1   1-2 eeo.

Rødberg ga andredivisjonslaget vårt overraskende sterk motstand i kvartfinalen. Med seks og et halvt minutt igjen av kampen tok Rødberg ledelsen på en kontring, men et par minutter seinere greide Joakim Wiik å utligne til 1-1. Valdres klarte aldri å finne ut av et svært godt organisert Rødberg-forsvar, selv om valdrisene hadde ballen det meste av tida. Det måtte derfor ekstraomganger til, der Alonso greide å avgjøre kampen etter fint forarbeid av Tuv på høgresida.

Valdres jr. 1 - Vang 4-0

Valdres-juniorene hadde få problemner med Vang FK. Laget vårt viste mange fine kombinasjoner, men har mer å gå på når det gjelder avslutningene. Målscorere: Dyve 2, H.Fossholt og keeper Bakken, som rundet av kampen med å kaste ballen over hele banen og i mål!

Semifinaler:

Valdres FK 1 - Lørenskog 7-1

Valdres-seniorene kjørte over andredivisjons-kollega Lørenskog i denne kampen. (Om det var det beste mannsakpet til Lørenskog skal være usagt.) Valdres dominerte fra start til mål og briljerte til tider mot et Lørenskog-lag som virket trøtte og uinspirerte. Valdres avsluttet med en nydelig spansk kombinasjon som spilte Lørenskog-forsvaret langt ut over sidelinja før Manuel Hervas kunne trille ballen i mål. Målscorere: Manuel 3, Høglien 2, Laham 2.

Faaberg - Valdres FK jr. 1  2-4

Valdres-juniorene var bedre enn Faaberg og vant fortjent i semifinalen. Valdrisene så ut til å ha alt under kontroll etter å ha gått opp til 3-0, men Faaberg kom tilbake og reduserte til 2-3 med vel to minutter igjen.  Tredve sekunder før slutt erobret Dyve ballen på midtbanen og kunne sette den i tomt mål. Målscorere: Dyve 2, H. Fossholt, mens den siste fikk vi dessverre ikke med oss.

Finale:

Valdres FK 1 - Valdres FK jr. 1   2-1

To valdreslag til finale, men det ble langt fra noe kompisoppgjør. Til tider ble temperaturen vel høy mellom våre to lag. Disiplin er viktig i fotball, så her har begge lag noe å ta tak i! Seniorene tok ledelsen ved Alonso da vel fem og et halvt minutt gjensto. Men unggutta ga ikke opp, og med to minutter igjen var det klart for utligning: Et frispark fra fem meter lurte Andreas Dyve inn ved stolpen og dermed 1-1. Med bare 25 sekunder igjen kom avgjørelsen. Manuel satte ballen opp i netttaket fra spiss vinkel, og dermed unngikk seniorene et pinlig finaletap mot juniorlaget!

Vinnerlaget besto av følgende spillere: Varpestuen, Wiik, Tuv, Laham, Alonso, Rabben, Manuel, Pachu og Høglien.

Junior 1: Bakken, Hoberg, Brateng, Hilmen, Holmen, Dyve, Mogstad, Jon Fossholt, Henrik Fossholt og Hagadokken. (Håper jeg ikke har glemt noen.....)

Manuel Hervas ble kåret til turneringens beste utespiller og Kristian Bakken til beste keeper.