Første trening med Ole

Termometeret viste -23, men i Etnedalshallen var temperaturen behagelig og graset grønt da Ole Skouboe ledet sin første trening i ettermidddag.

Ole Skouboe kom til kalde Valdres i går kveld, og hadde så vidt rukket å installere seg i ny leilighet på Fagernes før han tok tømmene på Valdres-treninga mandag. Riktignok var han innom før jul og observerte noen økter, men dette var første trening Skouboe selv tok hånd om. Det ble ei positiv økt med høg intensitet for det unge Valdres-mannskapet.

DSC_0440.JPG

Ole forklarer, Dyve, Brateng og Chappy lytter.

Vi spurte Skouboe om det er noe spesielt han kommer til å arbeide med på treningene framover. - Det er ennå litt for tidlig å si noe om. Jeg må få et bredere grunnlag før jeg gjør meg opp en mening. Men jeg er godt fornøyd med det guttene viste i dag.

Imidlertid tok Skouboe straks tak i det han registrerte som en mangelvare hos våre gutter: Kommunikasjonen - eller rettere sagt mangel på kommunikasjon mellom spillerne. - Jeg hørte bare de tre spanjolene der ute, sier Skouboe. Praten er med på å løfte laget og skape entusiasme, så der har vi noe å hente. Etter at beskjeden var gitt steg lydnivået i Etnedalshallen adskillige decibel!

DSC_0456.JPG

Eldst og yngst: Joakim Wiik er eneste "overlevende" fra laget som rykket opp i 2007, mens Mahmoud Laham er siste tilskudd.

Det var sytten spillere på trening i dag, mange av dem blant våre lovende juniorer. Nykommer "Mac" Laham fikk vist at han har en teknikk som ikke står tilbake for noen av de etablerte.

Forsida: Ole Skouboe og keeper Varpestuen i ivrig passiar.