Valdres brukte hodet og senket Elverum

Valdres gikk ut i stort tempo på Blåbærmyra og presset Elverum bakover. Etterhvert kom serielederen mer med, og omgangen som helhet var nokså jevnspilt. Det store samtaleemnet kom etter 36 minutter da Pachu jaget en ball inn mot mål, keeper kom ut og tok ballen, men var også nær Pachu. Dommeren blåste straffe, men gikk deretter for å konferere med linjemannen. Resultatet av samtalen ble at dommeren gjorde om avgjørelsen og keeper fikk spille ut. Kanskje en riktig avgjørelse, men framgangsmåten virket noe merkelig.

Etter sidebytte tok Valdres over mer av spillet og kom etterhvert til flere gode sjanser. Etter en times spill fikk hjemmelaget frispark ute på venstresida. Ballen ble slått mot mål, der dukket Manuel Hervàs opp og headet bakover og inn i keepers venstre hjørne. 1-0! Ti minutter etterpå fikk vi en nokså lik situasjon: frispark fra venstre, denne gangen var det Mato Grubisic som møtte ballen og fikk til et perfekt hodestøt. Flott scoring! Elverum fikk riktignok en redusering ved Jean Mendy kvarteret før slutt. Mendy fikk plass rundt 16-meteren og la ballen nede ved stolpen utenfor rekkevidde for Rundbråten. Men bortelaget kom ikke til flere sjanser. Valdres dro ned tempoet, det ble mange stopp i spillet og tiden rant ut for serielederen.

DSC_0866.JPG

Dagens mann: Manuel Hervàs

Alt i alt var det en fortjent seier til Valdres i det som var sesongens klart beste hjemmekamp så langt. Manuel Hervàs ble kåret til dagens Valdres-spiller av Drageberget. Hervas imponerte både med scoring og med imponerende ro og overblikk i spillet. Ellers skal hele laget ha ros for helhjerta innsats og vinnervilje. Dette kan bli moro utover høsten, for det er ennå sju kamper igjen og 21 poeng å kjempe om!

Les også:

"- Valdres var bedre enn oss i alt"