Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

- God mulighet for å overleve!

Valdres åpnet godt mot Øvrevoll Hosle og tok ledelsen alt etter 3-4 minutter. Ballen ble vunnet på hjemmelagets halvdel og Nana Niyomzina fant Anita Strand med en pasning. Anita klemte til fra omkring 16-meteren og ballen føk i mål. Hjemmelaget gikk likevel til pause med 2-1, takket være to scoringer på langskudd. Bortsett fra dette er trener Ulven godt fornøyd med førsteomgangen; laget hadde bra defensiv struktur og gjennomførte arbeidsoppgavene godt.

Dessverre ble ikke andre omgang like bra. Valdres kom bakpå fra start og slet med å komme seg ut av eget forsvar. Aggressiviteten var ikke bra nok og det ble for mange tapte dueller. Dermed ble trykket etterhvert for stort og Øvrevoll Hosle kunne score fire ganger. På stillingen 3-1 prøvde Valdres å styrke midtbanen ved å sette Solveig Bakken fram, men dette resulterte bare i større utrygghet bak og dermed flere baklengsmål.

Til tross for stortapet regner Ole Anders Ulven med at mulighetene for overlevelse er gode. Riktignok venter det en ny, tøff kamp til helga da Lyn kommer på besøk.  Lyn har vært blant topplagene i år, men dette forhindret ikke at Valdres vant 1-0 i Oslo i vårkampen. En god defensiv innsats samt marginer på riktig side sørget for det. De tre siste kampene i årets serie går mot Linderud Grei, Fart 2 og Lillehammer. Ulven regner med at to seire her vil være nok til å berge skuta i land. Oppgaven bør være grei mot Lillehammer hjemme i siste runde, så da blir utfordringen å vinne minst en av de øvrige. Møt opp på Blåbærmyra søndag kl. 15.00 for å få med første etappe!