Tap for G19 2

Det ble 4-1-tap for junior 2 i søndagens oppgjør mot Lunner på Blåbærmyra.

I og med at spillerstallene i klubben har minket over sommeren, skal nå klubbens guttespillere bekle G19 2- og G16-lag. Det er først og fremst de eldste guttespillerne som er stammen i dette laget, krydret med noen junior- og yngre guttespillere. Dette er en fin matchingsarena for våre talenter.

Debuten på dette nivået ble tøff, som antatt. Lunner har gode junior- og guttelag og vi var forberedt på en tøff kamp. Dette merket vi først og fremst ved den fysiske delen av spillet. Vi taper for mange dueller og blir løpende for mye imellom. Strekk i laget fører til at vi blir spilt igjennom og Lunner kommer til en del sjanser. Det er dermed ikke ufortjent at det står 0-4 til pause, selv om vi har et par gode sjanser som vi må sette dersom vi skal henge med på dette nivået.

Etter pause gjør vi noen bytter, prøver å ha ballen mer i laget og det lykkes vi bra med. Derfor blir vi også mer toneangivende i kampen og med en frisk Andreas Dyve på topp, er vi farlige allerede fra første minutt i andre omgang. Der er også Andreas som setter omgangens eneste mål etter et langt innkast fra Lars Fredrik.

At vi taper 4-1 er kjedelig nok, men mot et godt lag, er ikke dette så aller verst. Mange spillere blir tryggere utover i kampen og andre omgang er vi fornøyd med. Vi lærer mye i denne kampen, spesielt at duellstyrken må opp og nøyaktighet med ball må bli bedre. Vi gleder oss til neste søndag til ny match.

Laget:

Rune, Martin G - Bjørnar - Markus - Torjus, Alv - Kjetil - Andreas N, Lars Fredrik - Tord - Vegard

Res: Øyvind, Eivind (45 min), Kristian (45 min), Martin S (25 min), Ole Magnus (20 min) og Andreas D (45 min)