Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Rekruttseier mot Vardal/GFF 2

Rekruttene dro i land seier i en totaltsett jevn 4.divisjonskamp mandag kveld. Stillingen ble 2-1 etter scoringer av Simen Høglien og Desmond Chappy.

Laget, med benyttede innbyttere i parentes: Tomas V, Marcus (Daniel), Øyvind, Henrik (Bjørnar), Anders (Thomas H), Alv, Rolf (Erik), Robert, Desmond, Lars Fr (Simen S), Simen H.

1. omgang: vi går ut i et godt tempo, både frekvensen på beina og balltempo er tilstede. Vi er flinke til å vende spill og løser bra opp situasjoner. Vi ser igjen mye av det vi jobber med i strukturen vår. Vi er nærme scoring ved flere anledninger, men setter ikke ballen i mål før den skyteglade gudbrandsdølen fyrer av...

2. omgang: kommer motstanderen mer inn i kampen, vi slutter å spille ball og vi virker "fornøyde" med 1-0. Vi blir mer opptatte av en og en skal få prøve seg med ball i beina og dette gjør det lettere for motstanderen. Dermed blir 2.omgangen en stillingskrig før de scorer 1-1 målet fra 20 meter etter kontring. Vi utligner ca 10 min før slutt etter klabb og babb i feltet og Desmond setter den inn til en viktig 2-1 seier.

Totalt: vi er meget godt fornøyde med 1.omgangen, uansett om vi slipper oss ned i 2.omgang spiller vi smart uten å skape problemer for oss selv (bruddene er stort sett på motstanders halvdel). Dette kalles god matching, ettersom vi møter jevngode spillere og spiller en jevn match.

PS: Vardal er som nevnt i samarbeid med Kai Erik Moen sitt Gjøvik FF og stilte med mange Alagsspillere.

Målscorere (assist):
1-0 Simen Høglien (Rolf Erik)
1-1 GFF Stian Simenstad
2-1 Desmon Chappy (retur fra keeper)

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land