Ny skuffende hjemmekamp

Valdres FK - Ørn Horten 0-2  (0-2)

Det var en jevnspilt førsteomgang på Blåbærmyra. Hjemmelaget hadde et bra tak på kampen innledningsvis, og Ardjan Fera kunne gitt Valdres ledelsen etter 14 minutter. Men Fera ble for ubesluttsom da han kom alene igjennom og Ørns forsvar fikk avverget. Like etter var Ørn nær ved å ta ledelsen, da Jarle Belaska headet i tverrliggeren og ned på streken. Mål til bortelaget ble det imidlertid etter 33 minutter. Alen Patros la ballen tilrette på 16-meteren og sendte i veg et skudd som skrudde over Rundbråten og inn i bortre hjørne. Valdres kjørte på for utligning, men ble straffet med en overgang imot fem minutter før pause. Ørn kom tre mot to, Evan Patros ble spilt igjennom og dermed 0-2.

DSC_0641.JPG

"Pachu" spilte hele kampen for Valdres, men greide sjelden å true Ørn-forsvaret.

Valdres innledet andre omgang friskt, og hadde en kanonade mot Ørn-målet etter et par minutter. Men derfra og inn var ikke Valdres i nærheten av skape problemer for gjestene. Det er sjelden vi har sett Valdres-gutta ha så lite å by på som i denne omgangen. Ørn hadde derimot 2-3 store sjanser, men en kombinasjon av dårlige avslutninger og en god Rundbråten gjorde at det ble med to mål for gjestene. Uansett så ble det aldri spennende om hvor poengene skulle havne, og publikum ga etter hvert tydelig uttrykk for hvordan de vurderte prestasjonene fra hjemmelaget.

Etter den gode kampen mot Vålerenga 2 på mandag, er det underlig hvordan Valdres kom til kort denne gangen. Ørn var hverken bedre eller verre enn de andre lagene som har vært på besøk på Blåbærmyra, men gjestene skjønte at det måtte til kjemping og vilje til å vinne dueller.  Valdres-spillerene så ut til å ha glemt at det er viljen som betyr mest når to jevngode lag møtes.

Keeper Rundbråten ble - betegnende nok - kåret til hjemmelagets beste.