Masdal ferdig med "vikariatet"

Det ser dermed ser det ut til å bli spanjoler i alle lagdeler på Grorud: Hervas i forsvar, Alonso på midtbanen og Pachu i angrep. Ellers er alle i troppen friske og raske, med et et lite spørsmålstegn ved Ardjan Fera som har hatt småproblem med leggen. Om Fera spiller blir ikke avgjort før søndag.

Motstanderen Grorud er et av de store formlagene i avdelingen. Grorud har ikke tapt på ni kamper, og tok sist helg en sterk borteseier i Horten. I tilsvarende oppgjør på Blåbærmyra i vår vant Valdres 3-1 etter mål av Edmund Chappy og Simen Høglien (2).

Damelaget spiller også i Oslo søndag, da de skal opp mot Vålerenga 2 på Valle Hovin. Dette er en  viktig kamp for Ulven & Co., da det for øyeblikket bare er to poeng ned til nedrykkstreken. Vålerenga ligger et poeng bak Valdres, og vil følgelig gå forbi med seier. Ole Andres Ulven rapporterer om ei god treningsuke og at jentene er klare for kamp. Troppen blir den samme som mot Bækkelaget, men Thea Brustad Svensson er noe usikker pga. forkjølelse. Kampen starter kl. 15, en time før herrene skal i ilden på Grorud.

Kampodds Grorud - Valdres:

Betsson:   1,83     3,70     3,35

Unibet:     1,90     3,70     3,20