Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tap mot Fram Larvik

Marginene er ikke med Valdres for tida. Lørdag ble det et nytt, knepenet tap i en jevnspilt kamp. Valdres tok tak i kampen fra start, men det var Fram som scoret etter 16 minutter ved storscorer Boniventure Maruti, "Boni". Mindre god samhandling mellom keper og forsvar ved denne anledningen! Etter dette jevnet kampen seg ut, men ingen av lagene produserte mye fremover. Utligningen til Valdres kom etter 41 minutter på straffe, etter hands i Fram-forsvaret. "Pachu" satte straffen i mål.

Valdres hadde et godt tak på kampen den første halvtimen i andre omgang, men uten å spille seg til mange sjanser. Det gjorde heller ikke Fram, men laget har trolig avdelingens beste angriper i Boni. Etter 80 minutter smelte han til på halv volley fra 16 meter, og ballen føk inn til venstre for Rundbråten. De siste ti minuttene brukte Fram til å holde på ballen og få tida til å gå, noe de greide svært bra. Valdres hang med hodet etter å ha kommet under og greide aldri å true Fram mot slutten av kampen.

Problemet til Valdres Fk var i dag, som før i sesongen, at det ble produsert svært lite sjanser. Laget virker impotente framover, selv om "Pachu" viste tegn på at han er på vei tilbake og Edmond Chappy viste små glimt av storspill. I det store og hele blir det likevel altfor tynt framover, og det ser ut til å være kun straffer som skaffer Valdres mål for tida. Thomas Morgan (under) gjorde en god kamp på midtbanen og ble kåret til lagets beste.

God dommer var Bård Lindahl, Kløfta.

Her er Frams vurdering av kampen:

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land