95 tilskuere så Valdres - Strømsgodset

Det ble satt en ettertrykkelig bunnrekord på Blåbærmyra lørdag ettermiddag da bare 95 tilskuere dukket opp for å se kampen mot andrelaget til Strømsgodset. At det striregnet hele dagen og at mange var bortreist på ferie er nok med på å forklare saken. Det er likevel ikke til å komme ifra at interessen for laget nå er på et lavmål, og at det må til en debatt om hva som skal til for å snu trenden

Publikumsinteressen for andredivisjonslaget til Valdres har gått drastisk ned de siste to sesongene. Det har blitt stadig bedre plass på tribunen, og lørdag var det bare de aller ivrigste i menigheten som hadde funnet grunn til å møte opp. Resultatmessig gjør laget det vel så bra som tidligere år, så årsaken ligger ikke neppe her. Hva skal til for å få publikum tilbake?  Dette bør styret, forhåpentligvis med en nyvalgt leder, ta tak i snarest. Kom gjerne med synspunkter på forumet!

Når det gjelder kampen mot Strømsgodset 2, må en slå fast at vi kastet bort to poeng. Etter bare ett minutt fikk Valdres straffe og Strømsgodsets Ole Amund Sveen rødt kort. Men straffen satte Pachu over og Valdres greide aldri å utnytte at vi hadde en spiller mer. Det skal sies at Strømsgodset stilte et sterkt lag, med tippeligaspillere som Muhamed Keita og Adama Diomande i spissen. Ferdighetene hos Strømsgodset lå nok dermed et hakk over det våre spillere viste. Kampen ble følgelig jevnspilt, og det var ikke ufortjent at Strømsgodset greide å utligne to minutter på overtid. Helt overbevisende var det likevel ikke at Valdres to ganger lot SIFs ti mann komme tilbake i kampen.

Målene til Valdres ble scoret av Mato Grubisic og Knut Masdal, som også ble kåret til beste Valdres-spiller. Forøvrig gjorde keeper Rundbråten en god kamp og stoppet flere av Strømsgodsets 100%-sjanser.

DSC_0580.JPG

Sondre Lunde tok farvel med Blåbærmyra lørdag. Her blir han takket for innsatsen av Dragebergets leder Jan Erik Mathisen.