Uavgjort mot Gjøvik

Det ble uavgjort 1-1 mellom Valdres og Gjøvik på Blåbærmyra i kveld. Gjøvik ledet lenge, og det måtte et straffespark til før hjemmelaget greide å få ballen i mål. Moen & Co. vil nok ergre seg lenge over et straffespark som trolig var korrekt, men helt unødvendig. Totalt sett har nok likevel gjestene størst grunn til å være fornøyd med poenget. Under: Simen Høglien setter inn 1-1.

Gjovik-straffe.gif

Det var Valdres som åpnet kampen best, men likevel Gjøvik som tok ledelsen etter et kvarters spill. Bortelaget fikk frispark fra like utenfor sekstenmeteren, og Lars Johan Kollshaugen satte ballen ettertrykkelig i mål. Resten av omgangen var jevnspilt, men det var Gjøvik som hadde den største sjansen etter en halvtime. Baja viste midlertid at han har fortid som håndballkeeper og parerte glimrende fra kloss hold. Valdres greide ikke å få til noe spill i denne omgangen, og særlig sviktet det framover på banen.

Etter pausen tok Valdres gradvis over kampen. Aggressiviteten ble bedre, og vi begynte å produsere målsjanser. Blant annet hadde Mato Grubisic en stor sjanse etter 63 minutter, men Olsztinsky gjorde en ypperlig redning. Til tross for et stadig sterkere overtak så det ut til at vi ikke skulle greie å bryte gjennom et kompakt Gjøvik-forsvar. Det måtte også et straffespark til før Valdres greide å få mål. Mato Grubisic fikk en dytt like innenfor sekstenmeteren,- ikke stor, men stor nok til at dommeren pekte på merket. Forsåvidt en grei avgjørelse, men totalt unødvendig fra Gjøvik sin side, ettersom Mato var feilvendt, langt fra mål og uten mulighet for å skyte. Straffen satte Simen Høglien sikkert i mål. Valdres presset på for en ny scoring det siste kvarteret, mens Gjøvik også hadde sjanser til å avgjøre.

Andre omgang må vi si oss fornøyde med i kveld, mens det som skjedde før pause bør forbigås i stillhet. Keeper Rundbråten fikk bestemannsprisen for Valdres, fortjent nok. Ellers gjorde Kristian Tuv en god jobb i sin første kamp fra start denne sesongen, og Joakim Wiik skapte mye framover på venstresida.

Under: Kai Erik Moen hadde mye å si etter kampen - særlig om dommeren.

DSC_0556.JPG