Rekrutt/G19 1/G19 2: oppsummering vårsesong

Takker for seg

Eirik Fønhus, Jan Christian Fjelltun og Håkon Forr gir seg.

Eirik og JC reiser til militæret. Dermed har klubben kun fire 93` årganger igjen. (Kristian Tuv, Tomas Varpestuen og Alv Kristian Holø er i A-stall). Tore B. Rundsveen er langtidsskadet.

I tillegg vender Håkon snuten hjem etter et år i Valdres-trøya.

Det er synd at vi mister tre toneangivende spillere, men ønsker de lykke til med karrieren som fotballspillere og som personer. Takk for god innsats!

Det blir spennende å se hvem som bretter opp armene og tar plassene deres.

Rekrutt (4.div)
Posisjon: 2. Seire: 7. Uavgjort: 2. Tap: 1.

Hva skal utvikles: komme til legg, siste 1/3, avslutninger, trekant på midten.

Hva skal vi bygge videre på: etablert spill, innstilling til arena, gjenvinningsfase.

G19 1 (Junior Elite)
Posisjon: 2. Seire: 6. Uavgjort: 0. Tap: 1.

Hva skal utvikles: kommunikasjon, trekant på midten, siste 1/3. surving/kjefting skal legges bort.

Hva skal bygges videre på: samholdet i gruppa, vilje til å lære, defensivt arbeid, spill mot etablert.

G19 2 (Junior 1.div)
Posisjon: 3. Seire: 3. Uavgjort: 2. Tap: 4.

Hva skal utvikles: utnytte overtallssituasjoner, hva skjer når vi mister ball, bevegelser i forhold til ballfører, spille gode kamper og ikke bare minutter.

Hva skal bygges videre på: tørre å prøve, variasjon og kort/lang pasninger.

Treners skråblikk på rekrutt/junior

Treningsgruppa rekrutt/junior har hatt tre kamparenaer: 4.div, Junior Elite og 1.div junior. Det er en treningsvillig gjeng som har målsettinger og forventninger til seg selv. De tar til seg tips og det gjør at det er en interessant gruppe å jobbe med. Vi har utviklet oss som fotballSPILLERE og er på god vei med rekruttering til Alaget. Det er tre spillere fra rekrutt/junior treningsgruppen som har fått 2.divisjonsspill denne sesongen: Henrik Fossholt, Jon Fossholt og Alv Kristian Holø. Vi trives godt med spillmønsteret våres og begynner å få dette til å gli. Gruppa skal ha honnør for å holde oppe gløden med tanke på tøff belastning pga kamp/trenings program.

Det blir godt med sommerferie etter en lang og hard vårsesong, men samtidig ser vi frem til alvoret begynner - det er høstsesongen som blir avgjørende for hvor lagene vil havne til neste år.

Takk til foreldregruppa, som utgjør at vi har en god ramme rundt laget (alt fra dugnadshjelp til lagledere). En ekstra takk rettes også til Ola Masdal, Tony A. Strande, Thomas Gjerde, Vidar Hilmen og Roar Nerli som stiller opp når hovedtrener ikke kan stille. Takk til Ola Johnny Fossholt som stiller med minibuss på bortekamper.

Øyvind L.