Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Poengløs oslotur

Valdres-damene tapte tirsdag kveld 0-2 for Bækkelaget i en utsatt kamp i andre divisjon. Hjemmelaget scoret mot slutten av hver omgang i det som blir omtalt som et jevnspilt oppgjør.

Det var Valdres som begynte kampen best, men utover i første omgang jevnet spillet seg ut. 1-0 til Bækkelaget kom helt på slutten av omgangen etter en forsvarsfeil fra Valdres. Ikke helt fortjent, ifølge vårt trenerteam. Andre omgang var også jevnspilt. Valdresjentene hadde et par gode muligheter, blant annet kom Anita Strand alene igjennom, men ble vinket av for offside. En tvilsom avgjørelse, mener trener Ulven. Mot slutten kjørte Valdres på for å få til en utligning, og la om til tre bak. Dermed åpnet det seg muligheter for kontringer, og like før slutt la hjemmelaget på til 2-0 på en overgang. Dermed ble det ingen gjentakelse av den vellykkede osloturen fra sist lørdag.

Jentene spilte ingen dårlig kamp i kveld, sier trener Ole Anders Ulven. Med litt hell hadde det blitt med poeng hjem til Valdres. Riktignok var kampen mot Lyn et lite hakk bedre, men alt i alt gjorde laget en god prestasjon. -Bare en ting irriterer meg, sier Ulven, det var Bækkelagets første mål. Det burde vært unngått.

Neste oppgave for damene er LGT Oslo - Grei 2 mandag kveld.

torsdag 25.04 kl. 13.00
Valdres FK - Elverum