Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Ny seier for damene!

Valdres tok sin andre seier på rad og den tredje på fire kamper da Fart 2 ble slått 4-1 på Blåbærmyra i kveld. To scoringer i begynnelsen av andre omgang avgjorde kampen, som førte Valdres enda ett hakk oppover på tabellen.

Fart ligger nest sist på tabellen, men ga likevel Valdres god motstand på Blåbærmyra. Kampen var jevnere enn resultatet tyder på, men god effektivitet framover og kontant forsvarsspill ga til slutt en klar seier til valdrresjentene.

Det hadde bare gått to minutter da hjemmelaget tok ledelsen ved Anita Strand, som satte inn en retur fra keeper. Fart utlignet etter tjue minutter på et langskudd som lobbet over Eva Kristin Skattebo og i mål. I andre omgang tok Valdres straks tak i kampen, og etter bare et par minutter la Anita Strand på til 2-0. Hun fikk et gjennomspill, stakk gjennom Fart-forsvaret og satte ballen kaldt og rolig til side for Farts keeper. Godt spill og en fin prestasjon av Anita! Kvarteret ut i omgangen la May Liss Fredriksen på til 3-1. Også denne gangen var det en stikker gjennom forsvaret til Fart, som May Liss greide å trille i mål.

Vått på Myra i kveld!

Etter dette skjedde det lite i kampen. Fart hadde vel så mye av banespillet som Valdres, men greide aldri å stelle i stand store problemer for Valdres-forsvaret. Hjemmelaget greide heller ikke å få til noe spill som varmet de standhaftige som trosset regnværet på Blåbærmyra. Det ble altfor mange feilpasninger og  unøyaktigheter som hindret gode angrep. Da klokka passerte 90 minutter kom imidlertid dagens høydepunkt: Fart-keeperen var ikke heldig med et utspark, ballen havnet hos Thea Brustad Svensson som lobbet elegant over keeper fra ca. 40 meter! Det var Theas første mål i andre divisjon, og et verdig punktum på kampen.

Valdresjentene kjempet godt i 90 minutter og ga aldri Fart anledning til å sette i gang noe spill. Hardt arbeid ga dermed betaling i form av tre viktige poeng.

Det var ofte trangt om plassen i Fart-buret.