Gjøvikensere på besøk

Det er klart for nytt lokaloppgjør søndag da Gjøvik FF setter kursen for de mer sentrale deler av landet. Laget som ledes av valdrisen Kai Erik Moen er i utmerket form og står med tre strake seire før kampen på Blåbærmyra. Gjøvik "fisker" etter poeng, ifølge deres nettside, men vi får tro det går slik det ofte gjør når gjøvikensere og totninger skal ta storfisk i "Vællers" - at det ender med torsk på tilbud fra Leira.

Gjøvik FF er nyopprykket til andre divisjon denne sesongen, og har greid seg meget bra så langt. Laget står med 15 poeng, altså fire bak Valdres. I de tre siste kampene har laget slått Strømsgodset 2 (5-1), Vålerenga 2 (2-1) og Ørn Horten (1-0). Det er dermed et lag fullt av selvtillit som møter på Blåbærmyra søndag ettermiddag. Det hjelper kanskje også på selvtilliten at lagene spilte to treningskamper mot hverandre i vinter: På Gjøvik endte det 1-1, mens Gjøvik vant kampen på Fagernes 5-4.

For Fagernes-gutten Kai Erik Moen er det sikkert spesielt å være tilbake på Blåbærmyra. Som kjent trente Kai Erik Valdres da vi var nyopprykket i andre divisjon, og greide det få hadde trodd: å holde det uerfarne valdreslaget i divisjonen. Nå ser det ut til at han skal greie det samme med Gjøvik FF.

For Valdres er "Pachu" Gutierrez og Edmund Chappy ute, mens Shkodran Rexhaj og Runar Brenden sannsynligvis blir klare. Dermed kan trener Skjærstad velge blant hele seks forsvarsspillere: Wiik, Radovic, Rexhaj, Lund, Masdal og Brenden. Uvant luksus!

Gjøviks kampomtale finner du her:

Blir det mer jubel søndag? (PS! Legg merke til forreste Tønsberg-spiller!)

Kampodds:

Betsson:    1,71      4,20       3,45