Damelaget slo Lyn 1-0!

Valdres-damene tok en overraskende og sterk 1-0 seier over Lyn Oslo i dagens kamp på Kringsjå. Det var May Liss Fredriksen som satte inn det eneste målet i kampen etter ca. 30 minutter i andre omgang.

En nokså hard vind preget kampen på kunstgresset ved Idrettshøgskolen. I første omgang var det Lyn som hadde vinden i ryggen, men kampen var likevel jevn de første 45 minuttene. Lyn hadde nok ballen mest, men ingen av lagene greide å produsere nevneverdig framover.

Kampen fortsatte i samme spor i andre omgang. Etter om lag en halvtime kom Valdres på en overgang, og May Liss Fredriksen ble spilt gjennom på høgresida. Ballen ble satt sikkert i mål i lengste hjørnet for keeper. Etter dette greide Lyn å etablere et visst trykk og fikk et par gode muligheter, som imidlertid Eva Kristin Skatteboe ryddet greit opp i. Dermed holdt ledelsen kampen ut.

For Valdres var dette en typisk lagseier. Alle spillerne stod på og jobbet for hverandre. Valdrisene greide å ligge godt defensivt, nekte motstanderen rom og stresse dem. En kan dermed godt si at det var en taktisk triumf for Ulven & co.

Nå kan valdresjentene slappe av et par dager, men på tirsdag blir det ny oslotur og kamp mot Bækkelagets damer.

Her er Lyns vurdering av kampen: