Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Seier for G16 1

På fredag kom Ottestad på besøk. Gjestene hadde slått VFK G16 2 med 1-0 i forrige runde, mens vi måtte heve oss betraktelig etter 6-1-tapet mot Ridabu/Fart forrige søndag.

Gjennom uka var fokuset på hvordan man skulle prestere godt, uavhengig av resultat. Så det eneste fokuset vi gikk til kampen med, var at hver og en skulle gjøre maks innsats og med det akseptere det resultatet som kom.

Fem mann var gledelig nok tatt ut til Junior 2-kamp samme dag, som førte til at andre fikk muligheten til å vise seg fram.

Første omgang er preget av masse dueller midt på banen og lite finspill fra begge lag. Ottestad er riktig nok det beste laget og er farligere frempå foran Øyvind i buret enn vi er foran kollegaen på andre sida. Spesielt er venstresida til gjestene farlige og de har en del dødballer som vi stort sett klarer å avverge uten de største problemene. Vi har en del farlige gjennomspill i bakrom der trioen på topp er hurtige og farlige. Nærmest er Emil da han kommer alene mot keeper, men er uheldig med siste touchen og keeper plukker. Omgangen ebber ut med 0-0, noe vi er mest fornøyd med sånn som omgangen ses under ett.

I pausa blir vi enige om å opprettholde duellstyrken, fortsette med å true bakrom og prøve å sette spill. Vi bytter også Marius og Eivind på backene, for å nøytralisere deres venstre side og det lykkes vi godt med.

Andre omgang er lik den første og kampen vipper. Vi tar ledelsen etter 57 min etter et klasseangrep der vi bryter på høyre side, Sindre trer Andreas sentralt i banen som på to touch trer Joakim mellom back og stopper. Joakim kommer alene med keeper og setter 1-0. Etter 70 min spilt blir Joakim nok en gang tredt i bakrom, gjør deja vu og det er 2-0. Dette er en god periode for oss og vi tar mer og mer over etter denne scoringen. Like før slutt plukker en hardtarbeidende Emil opp en svak klarering og klarer å krangle inn 3-0 i kamp med keeper. Moro for Emil, som debuterte for G16 1 og gjorde en god jobb som spiss. Han måtte dessuten ut etter scoringen da han falt forkjært. Likevel kommer han med dagen sitat: "Vart det mål?" da han lå i 16-meteren i smerter.

Kampen ender med 3-0-seier der ingen av lagene klarer å sette noe spill. Man kan si at det laget som vil mest som vinner denne kampen og vi er godt fornøyd med en god kollektiv lagseier. Mange av gutta står fram i dag og viser at de vil vinne. Vi gleder oss til neste kamp som er borte mot Gran til lørdagen.

Laget: Øyvind, Eivind - Markus - Even - Marius, Andreas - Martin - Henrik, Ole Magnus - Emil - Joakim

Reserver: Eirik, Sindre B og Aslak