Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Ett poeng for damene

Valdres-damene spilte 2-2 mot Vålerenga 2 søndag ettermidag, etter å ha ledet 1-0 til pause. Det var Anita Strand som laget begge målene for hjemmelaget, det siste på straffe.

Det var gjestene fra hovedstaden som startet kampen best på Blåbærmyra. Men Valdres-jentene kjempet seg inn i kampen etterhvert, og etter 36 minutter tok hjemmelaget ledelsen. Anita Strand ble spilt igjennom, skjøt et skudd som keeper parerte, men satte returen i mål. De siste ti minuttene var det våre jenter som førte kampen, men uten at det ble resultater av det.

Andre omgang begynte som første, med VIF-jentene i føringen. Etter fem minutter var det klart for 1-1 på et skudd fra 17-18 meter. Ballen snek seg inn i hjørnet til høyre for keeper. Valdrisene kom etterhvert høyere opp på banen, men det hindret ikke Vålerenga å gå opp til 2-1. Et balltap på midtbanen gjorde at en av VIF-spillerne kunne forsere inn i vår 16 meter og satte ballen sikkert til side for keeper. Men Valdres-jentene fortsatte å kjempe, og etter 80 minutter fikk en av VIF-jentene ballen i handa innenfor 16-meteren. Dommer Fossholt mente handa var aktiv og pekte på straffemerket. Straffen satte Anita Strand sikkert i mål. De siste ti minuttene var det Valdres som kjørte kampen, men til tross for flere store sjanser til å avgjøre kampen ble det ingen flere mål.

2-2 var et greit resultat i en jevnspilt kamp. For Valdrs-jentene var det nok et steg i riktig retning etter hjemmetapet mot ti Røa-spillere i forrige runde.