Seier for G16 2

Valdres FK G16 2 tok sin første seier i 1.div mot Ridabu/Fart. Dette var en fortjent seier i en vanskelig vind.

Et Valdreslag som ønsket å spille ball, spilte en god kamp i sol og nordavind denne lørdagen. Vi ønsker å bruke ball i alle ledd og posisjoner og lykkes til dels godt med dette. En del feilpasninger og misforståelser må en regne med hist og her, men gutta viser til tider at de kan virkelig spille hurtig langs bakken på få touch og når dette lykkes, klarer vi å skape skumle sjanser. Første omgang ebber ut med 1-1, noe bortelaget i motvinden bør mest fornøyd med. Målscorer for oss var Sindre Lokreim Bolstad med et skudd fra 16-meteren.

Andre omgang tar vi godt tak i kampen og skaper en del farligheter. Vi går opp i 3-1 etter sterke prestasjoner og dermed mål av henholdsvis Emil Nordli Holden og hans innbytter Sergen Gelir. Ridabu/Fart reduserer etter en merkelig situasjon der et innlegg av en R/F-spiller som har vært utenfor dødlinja og er dermed offside legger inn og avslutningen går i tverrligger, ryggen til Øyvind Hovda i målet som henter ballen tilsynelatende på streken. Uansett blir det dømt mål og det blir spennende på slutten. Den blir imidlertid kortvarig da Henrik Gule Johansen får satt inn vårt 4. mål fra kloss hold.

Alt i alt en godkjent prestasjon og en fortjent seier. Vi liker å spille på vår måte og det er gledelig å se gutta prøve.

Vanskelig å trekke fram enkeltspillere, men banens yngste og minste, Andreas Nyhagen og banens største, Even Klosbøle Solberg var solide i dagens kamp.

Neste søndag møter førstelaget vårt samme lag på bortebane, mens andrelaget spiller borte mot Ottestad lørdag.

Laget:

Øyvind Hovda, Eivind Ringen - Marius Sætre - Even Klosbøle Solberg - Sindre Veltun, Andreas Nyhagen - Erlend Sæbu - Sindre Lokreim Bolstad, Vegard Opheim - Emil Nordli Holden - Joakim Halvorsen.

Res: Henrik Gule Johansen, Lars Emil Sætrang, Sergen Gelir, Aslak Wold.