Første seier i andre!

Herrelaget til Valdres Fk har slått rivalen Raufoss fire år på rad på Blåbærmyra. Søndag tok damelaget opp tradisjonen ved å vinne 2-1 over Toten-damene. Dermed rundet damelaget av en kjempehelg for Valdres Fk med fire seire av fire mulige. (Foto: 2-0 til Valdres!)

Det var en tett kamp med mange dueller på Blåbærmyra søndag. Raufoss hadde ballen vel så mye som Valdres, men i duellspillet var Valdres fullt på høyde med totningene.

Valdres tok ledelsen etter 12 minutter i første omgang ved May Liss Fredriksen. Hun kom seg fri rett utenfor sekstenmeteren og lobbet ballen i mål. 2-0 ble det på tampen av omgangen. Anita Strand presset Raufoss-forsvaret til å gjøre feil, og ballen trillet ubønnhørlig forbi keeper og i mål. Scoringen vil bli registrert som selvmål.

DSC_0666.JPG

I andre omgang fortsatte Raufoss med å ha mye av spillet, men uten å produsere mange sjanser. Det var likevel ikke ufortjent at det kom en redusering etter 72 minutters spill. Nå hadde mange ventet et stormløp mot Valdres-målet, men i stedet var det våre jenter som overtok spillet og presset Raufoss over på defensiven. Valdres hadde derfor god kontroll de siste tjue minuttene, og kunne juble for historiens første seier i andre divisjon.

Trener Ulven ville ikke fremheve noen spesiell etter seieren, men slo fast at det var en typisk lagseier. For Valdres var dette en bekreftelse laget trengte etter stygge sifre mot Kolbotn i første serierunde.

DSC_0694.JPG