Flott innsats av junior 2/gutt borte mot Lunner

Vårt junior 2-lag spilte søndag sin første kamp i førstedivisjon for året. Motstander var Lunner, og kampen endte 4-3.

Lunner - Valdres 4-3 (2-0)

Følgende spillere startet kampen: Kristian B - Martin G(96), Bjørnar, Lars, Kristian H(96) - Daniel, Knut Olav, Simen F(96), Lars Fredrik, Simen S, Tord(96)

Innbyttere: Ådne (45 min for Kristian H) Joakim H(97) 35 min for Tord, Erlend S(97) 30 min for Simen F.

Vi blir spilt lave av et solid Lunner-lag i de første 35 minuttene av første omgang, og slipper også inn 2 mål etter at de trer mellom back og stopper på vår venstreside. Vi sliter litt med å holde ballen i laget, og klarer heller ikke å utnytte de mulighetene vi får etter brudd. De siste 10 av første hever vi oss, og skaper mot slutten av omgangen et par gode sjanser til å redusere. Nærmest kommer en sterk Knut O etter en flott corner, men Lunners keeper får fistet ballen i tverrligger og ut.

I pausen blir vi enige om å tette hullene i fireren, og gjør også et par bytter innad i laget. Selv om vi er fullt på høyde, er det likevel Lunner som kommer best i gang også i andreomgangen. De går opp til 3-0 etter nok et innlegg fra vår venstreside, men denne gang ikke som følge av spill på innsiden av vår back - men på utsiden.

Etter dette hever vi oss enda mer, og når en sprudlende Daniel setter inn 3-1-reduseringen etter ca 65 minutter får vi fornyet energi. Knut O vinner bare minutter senere et frispark på 18 meter, som Lars F på mesterlig vis krommer inn der stolpe møter tverrligger - for ordens skyld via tverrliggeren. Utagbart.

Vi kjører opp folk i jakt på utlikningen, og er nære ved et par situasjoner. Det er derfor litt synd for oss når Lunner går opp til 4-2 etter noe vi oppfatter som et offsidemål. Vi fortsetter likevel å male på de siste 10, og etter 83 minutter reduserer vi nok en gang. Vi kombinerer flott, og Daniel kommer gjennom på kant. Han spiller til Lars F som setter ballen i mål fra 3 meter.

Vi er fornøyde med å vinne andreomgangen mot god motstand, og vi viser flotte takter med periodevis flott spill. Vi stiller med seks guttespillere i dag, hvorav 4 fra start og ytterligere to førsteårs guttespillere som spiller godt i andreomgangen. Alt i alt er det fortjent at Lunner vinner, da de har mest ball og skaper mest kampen gjennom - men vi er nære på å raske med oss poeng mot slutten.