1-6 var en vekker!

Damelaget fikk et brutalt møte med andre divisjon mandag, med 1-6 i sekken og en av nøkkelspillerne skadet, muligens alvorlig. Trener Ole Andres Ulven mener at kampen var en vekker for jentene, da den viser hva som kreves for å hevde seg på dette nivået. Han tror at åpningskampen var nyttig læring, og at Valdres skal være med å kjempe om poengene når Raufoss kommer på besøk søndag.

Ulven mener at ubesluttsomt spill var en av hovedårsakene til de stygge sifrene mot Kolbotn 2. Konsekvensen var blant annet to selvmål.- Til helga må både besluttsomhet og agressivitet opp flere hakk, sier Ulven. Han mener ellers at forskjellen mellom Kolbotn og Valdres ikke var så stor som sifrene tyder på.

i søndagens kamp må laget greie seg uten Stine Bæra, som for tida hinker rundt på krykker etter skaden på Østre Greverud. Det er ennå uklart hvor alvorlig skaden er, men dersom det viser seg at korsbåndet har røket, vil sesongen være over nesten før den hadde kommet i gang. - Synd, sier Ulven, for Stine er en av nøkkelspillerne i laget.

Motstander Raufoss startet sesongen med 3-4 hjemme mot Røa 2, etter å ha ligget under 0-4 til pause!

Vi oppfordrer publikum til å ta turen til Blåbærmyra søndag for å se den første andredivisjonskampen for damer i Valdres. Den historiske hendelsen finner sted kl. 15.00, etter slaget mellom Valdres og Hallingdal i juniorcupen.