Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2

Juniorenes vei så langt

Pga ny trener og litt frem og tilbake samt tekniske utfordringer i begynnelsen, har jeg ikke prioritert å skrive innlegg på hjemmesiden. For å hente meg inn igjen, skriver jeg her et lite sammendrag av hva vi har vært i gjennom og hva som skjer fremover.

I midten av november og frem til 1. desember hadde vi 2 økter i uka, hvor vi hadde fokus på å holde touchen ved like. 1. desember begynte vi oppkjøringen frem mot seriestart 2012.

Vi ligger på 7-8 økter i uka (hvorav min 2 av disse er ressursøkter). I jula hadde guttene et egentreningsopplegg som de skulle gjennomføre. Over nyttår har noen av juniora blitt flyttet opp i en rekruttstall (sammen med noen overårige spillere). De resterende 20 jr har utgjort en jr stall.

Hovedfokus så langt har ligget på offensiv struktur + ressurs. Vi har jobbet mye med etablering av spill og skal fortsette med dette inn mot seriestart. Der vi har mest igjen å hente, er rettvendt touch og lese hvor det blir ledig rom når en bevegelse blir gjennomført (tenker da på de spillerne som er involvert rundt bevegelsen).

Det er verdt å nevne oppturen som jr stallen hadde på Beitostølen Cup, hvor vi kom oss til semifinale med ett lag og Valdres FK fikk 4/5 lag videre til sluttspill (A-laget deltok på Vinterturnering på Raufoss). Vi hadde også en opptur på Moelven 10. des, hvor vi deltok i Heggelund Bygg Cup (se annen artikkel i nyhetsarkivet).

I februar skal vi holde oppe terping på offensiv struktur, samt rette fokus på den defensive strukturen. Valdres FK har 2 jrlag i år som skal spille kvalik til jr Elite. Det er også gledelig å kunne melde at Tony Andrè Strande vil være med å hjelpe til med juniorlaget i sommer og de helgene han er hjemme/har ferie fra studiet på NIH. Han og Ola Masdal var bla med på BS cup og styrte lagene.

Raufoss samlingen som vi har vært på i uke 6 har gitt oss mye tilbake. Vi har fått trene på bra forhold på 11èr bane, samt at vi har fått testet oss mot jevnaldrede gutter fra Lena VVS. En stor takk rettes til Ole Anders for planlegging og booking av treningstider/kamper/overnatting + personalet på hotellet vi bodde på og Kai Erik Moen for organisering rundt treningskamper.

Se terminliste Valdres G19 1 her: http://www.fotball.no/System-pages/TabellTermin/?tournamentId=130434

Se terminliste Valdres G19 2 her: http://www.fotball.no/System-pages/TabellTermin/?tournamentId=130435

Jeg minner også om at jrlaget har sin egen blogg. Denne er i utgangspunktet laget for at det skal være lettere for meg å gi beskjeder til spillere og foreldre.

Se bloggen her: http://vfkjr2012.blogspot.com

- Øyvind Lund.