Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Suksesstrenere fortsetter

Vidar Hilmen og Audun Magnus Bakken, som i høst hadde stor suksess med juniorlaget til Valdres FK, fortsetter som trenere i sesongen 2013. I tillegg blir Jan Tore Vik med som fysisk trener.

Hilmen og Bakken kunne notere åtte strake seire på slutten av årets sesong, en rekke som ble kronet med 4-1 mot Kongsvinger og opprykk til Interkretsserien. Det har derfor ligget i kortene at klubben ønsket å beholde de to, som nå får ansvaret for den rent fotballfaglige delen av treningene. I tillegg kommer altså Jan Tore Vik til å sørge for at gutta har den styrke og kondisjon som trengs for å hevde seg blant de beste på Østlandet.

Vidar Hilmen opplyser at treningene alt er i gang, og at det så langt har vært snakk om inne-treninger. For framtida vil det bli trening i Etnedalshallen hver mandag og fysisk trening med Jan Tore på onsdager. Totalt vil det bli kjørt fire økter i uka, som økes til fem når sesongen nærmer seg. Ifølge Hilmen blir det ingen juleferie på gutta, men tvertimot hardkjør med opptil to økter pr. dag!

- Hvilke forventninger har du til sesongen, Vidar? - Vi håper å være blant de åtte beste i Interkrets. Vi har ambisjoner om en "komfortabel" plassering på tabellen, som gjør at vi slipper å bruke energien på bekymring for nedrykk. - Blir alle spillerne fra fjoreårets lag med videre? - Ja, samtlige er klare for en ny sesong.

Det er også klart at en del av juniorgutta aspirerer til en plass på A-laget i 2. divisjon. Hvordan ser du på dette? - Det er todelt. På den ene siden så blir nok kvaliteten på treningene dårligere når en del av de beste ikke deltar. Men det er også klart at vi vil profitere på at disse spillerne blir matchet på et høgere nivå. Hvordan spillerne skal brukes må bli vurdert fra uke til uke, og det gjelder å finne fornuftige løsninger.

Hilmen sier videre at han har vært i dialog med Ole Skouboe og at de to har samme syn på saken. De vil ha tett kontakt utover sesongen for å vurdere totalbelastningen til de spillerne som er aktuelle for begge lag. Her blir det viktig å være gode til å planlegge, særlig fordi A-lagsstallen ser ut til å bli relativt liten.

Valdres stiller som i fjor to juniorlag, og lag nummer to vil på vårparten spille kvalifisering til junior elite i Indre Østland Fotballkrets.