Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Damelagets motstandere er klare

Damenes avdeling i andredivisjon er nå klar. Nye motstandere for Valdres vil bli Lyn 2, Nordre Trysil og Stabæk 2. Hele sju av de tolv lagene i avdelingen er andrelag.

Dette er pulja:

Bækkelaget, Fart2, Kolbotn2, Lsk2, Lyn2, Nordre Trysil, Raufoss, Røa2, Stabæk2, Valdres, Vålerenga2 og Øvrevoll/Hosle.

Vi har spurt fjoreårets trener Ole Andres Ulven om hvordan han vurderer den nye pulja. Vanskelig med så mange andrelag? - Det som er problemet er at andrelagene stiller nokså ulikt hjemme og borte. Ofte er det litt reduserte lag som reiser ut, mens de prioriterer et sterkere lag på hjemmebane. - Hvem er din favoritt til å vinne avdelingen? Øvrevoll Hosle blir nok en naturlig favoritt. De spilte kvalifisering til første divisjon nå i høst, men uten å lykkes. (Lyn, som vant avdelingen, greide derimot å rykke opp.)

Ulven mener at Valdres bør kunne ta sikte på en høyere plassering enn i 2012. -Vi vil kunne bygge videre på stammen fra i fjor, og det er et naturlig mål å ta et nytt steg. Samtidig er vi klar over at vi bor der vi bor....

-Er det avklart om du fortsetter som trener? - Nei, vi har en dialog om saken, men ingenting er avgjort enda. Det gjenstår noen praktiske problem som må løses før en ny avtale kan undertegnes. Trolig blir det en avklaring før jul.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land