Ny trener på plass! (-men navnet må vi vente med)

Jakten på ny trener for Valdres FK er nå over. Daglig leder Jan Tore Vik (her sammen med styreleder Tuv) opplyser at han har fått muntlig ja fra den aktuelle kandidaten, som imidlertid  ønsker at navnet ikke skal offentliggjøres før han har avsluttet sitt nåværende arbeidsforhold. Trolig vil dette skje i slutten av måneden. Den nye trenerer har bakgrunn både som spiller og trener på toppnivå i Europa, og han har også vært landslagsspiller.

Det gjenstår ennå noen små punkter før kontrakten er ferdigforhandlet, men Vik regner med at den nye treneren vil komme til Valdres i begynnelsen av desember og bidra under oppstarten av treningene. Kontrakten kommer til å gjelde fra 1. januar, og det er snakk om 100% stilling. Vedkommende har tidligere vært en del i Valdres i jobbsammenheng, og det er på denne bakgrunnen han kjenner Valdres FK. Vik sier at klubben har siktet høgt for å kunne videreføre det gode arbeidet som Morten Skjærstad har gjort de siste årene.

Det er en svært rutinert trener klubben nå knytter til seg, og Vik legger vekt på at dette er en person som vil være med å bygge opp klubben også utenfor treningsfeltet. Spesielt vil en slik kapasitet være viktig med tanke på å fortsette den gode talentutviklinga klubben har stått for, og som i høst førte til at juniorene igjen tok steget opp blant de beste i landet. Selv om den nye treneren primært vil ha a-lag herrer som oppgave, vil en viktig del av jobben være å kvalitetssikre det arbeidet som blir gjort i forhold til andre lag.

Vik opplyser ellers at brikkene nå begynner å falle på plass når det gjelder de øvrige lagene i klubben. Vi kommer tilbake når det er noe mer konkret å berette.