Mato: "Spennende gruppe!"

Gruppeinndelingen for neste års andre divisjon ble som kjent offentliggjort på lørdag, og vi har bedt fjoreårets assistent-trener Mato Grubisic om en kommentar. (Bildet: Skjærstad og Grubisic,  trener-teamet 2012.) Les mer!

- Din reaksjon på gruppa, Mato? Spennende, sterk gruppe, fine utfordringer, svarer Grubisic. Her er det mange lag med ambisjoner. -Hvem  regner du som de sterkeste, slik det ser ut i dag? - Alta, som rykket ned, blir kanskje en naturlig favoritt. Så har vi Raufoss, og kanskje Nybergsund, selv om økonomien der borte er nokså usikker. Når det gjelder Lyn vet vi ikke helt hva vi kan vente. Det går rykter om hard satsing, så her blir det interessant å følge med framover. Og så håper vi jo at Valdres skal blande seg inn der oppe.... Hvordan ser du på reisene nordover? - Mye fin natur der, sier natur-entusiasten Grubisic, og så bli det moro for unggutta! Til Alta, dit vi skal to ganger, er det dessuten en grei tur fra Gardermoen. Vi har jo også møtt både Bossekop og Harstad før, så helt nytt blir det ikke.

Kommer du til å fortsette som assistent-trener? - Det er ikke avgjort ennå, men jeg regner med en avklaring i nær framtid. Den nye treneren vil trolig dukke opp i løpet av en ukes tid, så da vil vel mye falle på plass. Treningene kommer til å starte opp igjen neste uke og foregå det meste av desember. Etter en god juleferie vil så sesongoppkjøringen starte for alvor over nyttår.

-Noe nytt når det gjelder spillergruppa? - Det blir jobbet med å bringe inn nye spillere, etter alle som forsvant i sommer, men ingenting er klart ennå. Men det er klart at vi vil satse på mange av de unge talentene som klubben har fått fram.

Sesongpremieren er berammet til 13. april, men det vil trolig ta noe tid før terminlista er klar.

Raufoss har vurdert klubbens motstandere for sesongen 2013:

Lyn har også en omtale, og har bl.a tatt en prat med Jan Tore Vik: http://www.lyn1896.no/2012/2-divisjon/dette-blir-jevnt