Damelaget fortsetter i samme spor

Damelaget til Valdres FK er klar for en ny sesong i 2. divisjon etter å ha endt på niende plass i årets serie. Slik det ser ut nå får laget beholde de aller fleste spillerne neste år. Trener Ole Andres Ulven er også aktuell for en ny sesong, men her er ingenting avgjort ennå.

Evalueringen av årets sesong har som hovedkonklusjon at man er fornøyd med det som har skjedd. Tabellen ved sesongslutt viste 8 seier, fire uavgjorte og 10 tap. Juniorlaget gjorde også en fin sesong i fjerde divisjon og avsluttet med å bli kretsmestre.

Det er forløpig litt tidlig å si hvordan stallen blir neste år, men slik det ser ut nå blir det ingen store endringer. Det er litt usikkerhet rundt eventuelle studier utenfor valdresregionen, og det er klart at noen av jentene kommer til å tilbringe vinteren på Bali. Disse vil trolig være tilbake i begynnelsen av mai. Ole Anders Ulven tror at treningene vil ta til igjen i månedsskiftet november/desember. Selv har han vært i dialog med klubben om å fortsette trenerjobben, men det er ikke noe som er klart ennå.

Ulven mener det er grunn til å se fram til neste sesong med optimisme. - Nå vet vi mer om hva som kreves på dette nivået, samtidig som alle jentene er blitt et år eldre. Det er nok en fordel når laget i utgangspunktet er såpass ungt.