Her er bildene fra festkvelden på Blåbærmyra!

Kongsvinger måtte vinne gårsdagens kamp for å ta tittelen fra Valdres. Gjestene fra Glåmdalen hang da også godt med spillemessig, og hadde ballen vel så mye som hjemmelaget. Men foran begge mål var Vidar Hilmens gutter best, og det var sjelden Kongsvinger kom til de store sjansene.

DSC_0994.JPG

Kristian Bakken hadde god kontroll på KIL-angriperne.

1-0 ble det etter 18 minutter da Valdres fikk frispark rett utenfor 16-meteren. Henrik Fossholt sendte i vei et hardt og lavt skudd i nærmeste hjørne (bildene under).

DSC_0972.JPG

DSC_0973.JPG

Valdres fikk med denne scoringen ro i spillet og kontrollerte greit inn til pause. Kampbildet i andre omgang ble mye som i første, med Kongsvinger som trillet mye ball men ikke skapte allverden. Valdres var derimot dødelig effektive, og åtte minutter ut i omgangen gjorde Jon Fossholt 2-0 på et kontant hodestøt. Dagens flotteste scoring!

DSC_0977.JPG

Kampen ble definitivt avgjort halvtimen ut i omgangen, da Rolf Erik Hagadokken enkelt kunne trille ballen i mål bak et utmanøvrert Kongsvinger-forsvar.

DSC_0028.JPG

Standard Valdres-feiring?

Mot slutten ble det noe ampert i det som forøvrig var en nokså pyntelig affære. Dommeren måtte til slutt opp med det røde kortet til en av bortelagets spillere.

DSC_0078.JPG

Mye skjedde de siste minuttene. Rett før full tid fikk Valdres frispark fra omtrent samme posisjon som i første omgang. Denne gang var det Andreas Dyve (under)som skrudde ballen over muren og inn i hjørnet, og dermed 4-0.

DSC_0080.JPG

DSC_0081.JPG

Nå gikk riktignok Kongsvinger rett opp og reduserte til 1-4, men da var kampen forlengst utenfor rekkevidde for hedmarkingene.

DSC_0968.JPG

Ung og svært lovende: Lars Fredrik Brateng

Dermed kunne Valdres juble for tre poeng, KM-tittel og spill på øverste nivå sesongen 2013!

Her er Kongsvingers kampreferat: