Avsluttet med seier

Det ble spill mot et mål mot Lillehammer KFK. Lillehammer la seg lavt og lykkes alt i alt ganske godt med det, tross tap til slutt. Vi kunne ha skapt flere klare målsjanser og scoret flere mål, men alikevel er det mye positivt i spillet og innstillingen jentene viser i kveld.

For det første er jentene aggressive i gjenvinningsfasen noe som gjøre at Lillehammer sjelden får løfte laget sitt høyere i banen eller kjørt overganger. For det andre er jentene flinke til å vende spillet og utnytte kantene. Mot et lag som stort sett lå med bakre firer på egen seksten og tettet rommene sentralt, var det på sidene vi måtte angripe. Med flere tidligere legg og større besluttsomhet innenfor seksten, kunne jentene ha skapt flere målsjanser og scoret flere mål.

Alikevel skal jentene få skryt for at de ikke går sure og mister hode. De fortsetter å spille og forsøker på de riktige tingene ut i fra kampbilde. Både 1-0 (Mariann), 2-0 (Anita) og 3-0 (Mariann) er fine mål etter godt spill. I tillegg får vi to mål annullert. At det ikke blir scoret flere mål denne kvelden, på tross av et total dominas i banespillet, får motstanderen få litt av æren for. Vi takker dem for kampen og ønsker de lykke til i neste sesong.

Valdres KF - Lillehammer KFK: 3-0 (3-0)

Laget: Hanne Bjørgan, Anette Hagasæt, Solveig Bakken, Thea C. Byfuglien, Kristin Bråten (Monica Strand fra 45.min.), Mariann N. Berg, Gine Lundstein, Nana Niyonzima (Mona I. Hegdal fra 45.min), May Liss Fredriksen, Anita Strand og Anja K. Hamre (Øyfrid Sørumshaugen fra 45. min).

Mål: Mariann N. Berg og Anita Strand