Endelig seier! 3-1 mot Kristiansund

Les mer fra kampen her:

Avisa Valdres:
Les her

Referat fra Oppland Arbeiderblad:
Endelig vant Valdres igjen. Valdres slo topplaget Kristiansund BK 3-1 i ettermiddagens oppgjør på Blåbærmyra.Ved halvtid var stillingen 0-0. I en noe kjedelig og sjansefattig første omgang på Blåbærmyra, var det bortelaget som presterte best. KBK kom til noen farlige avslutninger, men presisjonen var for dårlig eller så stod Rundbråten i veien. Hjemmelaget hadde en kvalifisert stor sjanse i omgangen idet Sondre Lunde nesten rakk en stuss fra Grubisic inne i feltet. I andre omgang gikk hjemmelaget mer offensivt ut, og det tok ikke lang tid før dette ga resultater. Kun fem minutter ut i omgangen fikk Fera stå helt alene og heade inn 1-0, før Bwamy gjorde alt på egen hånd og la på til 2-0 med et nydelig skrudd skudd. Rett etterpå fikk KBK sin midtstopper utvist, og kampen var i realiteten avgjort. Toppscorer Grubisic la på til 3-0 i det 62. minutt før KBK fikk sitt trøstemål rett før slutt. Valdres vant fortjent på Blåbærmyra, og forhåpentligvis er den endeløse tapsrekken endelig en saga blott.