Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Ai ai ai!

Damelaget spilte seg til en fortjent og viktig 3-1 seier mot Raufoss 2 fredag kveld. Publikummet som tok turen fikk servert en god fotballkamp. Den var innledningsvis og avslutningsvis tett og jevn, men midtveis var Valdres i en egen klasse!

Det var et solid Raufoss 2 som gjestet Blåbærmyra på fredag. Med 27 - 5 i målforskjell på de tre siste kampene, var vi forberedt på å møte god motstand. Innledningsvis blir vi også presset bakpå. Mye på grunn av billige frispark i mot, men også fordi vi ikke løste oppgavene som avtalt på forhånd.

Etter en litt rufsete start, løftet jentene seg mesterlig og tilrev seg initiativet i kampen. Jentene fant hverandre bedre og bedre i pasningsspillet og de vant også de fleste duellene på midten. I det 29. spilleminutt serveres det en perle av et angrep. Stine spiller fri Thea som hamrer ballen mål. Et klasseangrep med en klinisk avslutning, rett ut av rytmeboka.

Med 1-0 og en god avslutning av 1. omgang var det god stemning i garderoben i pausen. I 2. omgang legger jentene på til 2-0 og 3-0 i det 52. og 54. spilleminutt. 2-0 kommer etter gjennomspill fra Solveig der May Liss scorer, mens 3-0 settes inn av Stine etter pasning fra Thea. To flotte mål og klar Valdres dominans.

Mot slutten, ca. i det 75. spilleminutt, får Raufoss sin redusering på et frispark. I de påfølgende minuttene var Raufoss farlig frampå ved to anledninger, men jentene klarte å stå i mot trykket og kontrollerte til slutt inn til seier.

Alt i alt vinner jentene fullt fortjent. De løftet seg mesterlig etter en litt rufsete start og leverte en god kamp der laginnsatsen er god og flere spillere står fram med gode prestasjoner.

Valdres FK - Raufoss 2: 3-1 (1-0)

Blåbærmyra 2.9.2011

Mål: 1-0 (29) Thea, 2-0 (52) May Liss, 3-0 (54) Sine, 3-1 (75)

Laget: Gro, Anette, Solveig, Jorid, Elin (Malin fra 87. minutt), Marthe (Ingunn fra 87. minutt), Gine, Stine, Kristin (Mariann fra 65. minutt), May Liss (Anita fra 75. minutt) og Thea (Anja fra 85. minutt)